« Back to Glossary Index

Răspândirea de informații (adevărate sau false) pentru a influența opinia publică. Deși inițial însemna răspândirea credinței catolice, termenul a căpătat conotații negative, mai ales în timpul celor două războaie mondiale. Astăzi este asociat cu persuasiunea politică și războiul psihologic, menite să demoralizeze adversarii sau să-i atragă de partea „corectă”. Se bazează pe simboluri puternice, sloganuri și mesaje simplificate pentru a provoca emoții precum frica, speranța, mândria sau ura. Propaganda rusă, de exemplu, este adaptabilă și personalizată, gândită să influențeze diverse publicuri prin referințe la evenimente și probleme specifice.

« Back to Glossary Index
Gândește critic
Politica de Confidențialitate

Acest site folosește cookie-uri pentru a vă oferi cea mai bună experiență de utilizare posibilă. Informațiile din cookie-uri sunt stocate în browserul dumneavoastră și îndeplinesc funcții precum recunoașterea dumneavoastră la revenirea pe site și ajutarea echipei noastre să înțeleagă care secțiuni ale site-ului vi se par cele mai interesante și utile.

Politica de Confidențialitate